• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Εικαστική Αγωγή

Καλωσορίσατε στον χώρο των Εικαστικών. Εδώ θα βρείτε πλούσιο υλικό το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στον ελεύθερο χρόνο των παιδιών. Ελπίζουμε να σας ενθουσιάσει.
Αν έχετε οποιεσδήποτε προτιμήσεις ή ερωτήσεις επικοινωνήστε μαζί μας μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Καλή δουλεια! 

!!!ΕΝΩΘΕΙΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ!!!!

Γενικές οδηγίες
Όπως σε όλα τα μαθήματα έτσι και στην Εικαστική Αγωγή (Τέχνη όπως λεγόταν το μάθημα παλιά!) τα παιδιά μπορούν να δουλέψουν στον ελεύθερό τους χρόνο για να δημιουργήσουν. Πιο κάτω θα βρείτε γενικές οδηγίες που μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά και σας να εκφραστείτε και να επικοινωνήσετε δημιουργικά.


1. Η δημιουργική έκφραση μπορεί να εκδηλωθεί παντού. Γι΄ αυτό δεν περιορίζουμε το παιδί σε ένα μόνο μέσο (π.χ. μόνο χαρτί), αλλά του δίνουμε την δυνατότητα να χρησιμοποιήσει διάφορα μέσα, όπως σχεδίαση με ένα κλαδί πάνω στην αμμουδιά, δημιουργία νέων σχημάτων με το ζυμάρι για τα μπισκότα και σχεδίαση με κιμωλία στα τσιμεντένια πλακάκια της αυλής. Είναι σημαντικό όμως να δείξουμε στο παιδί ότι δεν μπορούμε να εκφραζόμαστε οπουδήποτε και πάντοτε μετά από άδεια!

2. Κρατούμε ένα κιβώτιο ή κουτί (ένα καθαρό χαρτοκιβώτιο ή ένα κουτί παπουτσιών) οπού φυλάγουμε περισσεύματα από διάφορα υλικά, όπως εφημερίδες, περιοδικά, κομμάτια υφάσματα, παλιά ρούχα που δεν χρειαζόμαστε πλέον, κομμάτια μικρά από ξύλο, κομμάτια καθαρή πολυστερίνη και ό,τι άλλο στεγνό υλικό μπορούμε να διαθέσουμε. Το κουτί αυτό θα είναι πάντοτε η πηγή των υλικών και της  έμπνευσής μας όποτε τα παιδιά νιώθουν την ανάγκη να περιεργαστούν και να χρησιμοποιήσουν υλικά είτε για να τα κόψουν, είτε για να τα βάψουν, είτε για να πειραματιστούν μαζί τους σε διάφορες συνθέσεις. 

3.Ειδικά για τις μκρότερες ηλικίες (10 χρονών και κάτω) όπου πηγαίνουμε είναι καλό να έχουμε διαθέσιμο είτε ένα παλιό τετράδιο ή άλλο σημειωματάριο και μερικά μολύβια. Έτσι το παιδί μπορεί να σχεδιάσει, να μουντζουρώσει και να δημιουργήσει χωρίς να περιμένει πότε θα γυρίσει σπίτι διότι μέχρι τότε θα το έχει ξεχάσει.

4. Πολλές φορές μπορείτε να τους “δίνετε” εσείς το θέμα το οποίο θα προέρχεται είτε από κάτι που είδατε ή κάνατε μαζί ή κάτι που σας ρώτησαν τα παιδιά και ερευνήσατε μαζί. Το “ζωγράφισε ό,τι θέλεις”  τους συγχύζει και συνήθως καταλήγουν να κάνουν το ίδιο πράγμα και στο τέλος να το βαριούνται και να τα παρατούν.

5. Όταν σας δείχνουν κάτι που έχουν φτιάξει είναι καλό να το βλέπουμε και να τα ρωτάμε να μας πουν τι έκαναν, καθώς στο τέλος θα λέμε και τη δική μας γνώμη, χωρίς ακραίους χαρακτηρισμούς και κριτική. Αυτό που σχεδιάζουν δεν είναι για να μας ευχαριστήσουν, αλλά για να επικοινωνήσουν κάτι, είτε σε μάς ειδικά, είτε γενικά στον έξω κόσμο. Αν δεν μπορούμε να το δούμε την συγκεκριμένη στιγμή, τότε το λέμε και ΠΑΝΤΟΤΕ επιστρέφουμε στο έργο μετά που θα έχουμε χρόνο(ή να κάνουμε χρόνο!!).

6. Στα μεγαλύτερα παιδιά (10 χρονών και πάνω) δίνουμε την ευκαιρία να έχουν ένα ημερολόγιο (ένα τετράδιο ή ένα φάϊλ όπου μαζεύουν σελίδες που έχουν φτιάξει)  όπου θα μπορούν να καταγράφουν εικόνες με σχέδια και σχήματα, να κολλούν  εικόνες από ό,τι τους ενδιαφέρει, να καταγράφουν γεγονότα και συναισθήματα και να ασκούν κριτική για ό,τι γίνεται γύρω τους. Ο χώρος αυτός είναι ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ και ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ. Αν θέλουν να μας δείξουν κάτι από αυτό το ημερολόγιο τότε το βλέπουμε και το συζητάμε. Δεν “κρυφοκοιτάμε” διότι καταργούμε την έννοια του προσωπικού. Αν το παιδί θέλει να μοιράζεται συχνά μαζί μας κάτι που έγραψε και σχεδίασε σημαίνει ότι θέλει να επικοινωνήσει μαζί μας και μας εμπιστεύεται.

ΦΤΙΑΞΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΨΗΦΙΔΩΤΟ

 

Εκδηλώσεις

.

Επικοινωνία

Διεύθυνση: Θεοτόκου 3
4876 Κυπερούντα
Λεμεσός
Κυπρός
Τηλέφωνα: 25532061
Τηλεομοιότυπο: 25813230
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο: dim-kyperounta-lem@schools.ac.cy